Liquid funk (alternativ, liquid drum&bass) este un subgen al drum and bass-ului. Deși folosește linii de bass și structuri asemănătoare cu ale celorlalte stiluri, se diferențiază de ele prin instrumentația multistratificată și prin faptul că are mai multe elemente armonice, melodii și sunete atmosferice, generând un sunet sentimental, plin de emoție, care se poată adresa atât celor care ascultă muzică acasă cât și publicului din cluburi și de la rave-uri. De multe ori, genuri muzicale ca jazz-ul, soul-ul și uneori blues-ul au o influența crucială asupra liquid funk-ului.

În 2000, Fabio a început să producă o nouă formă a drum and bass-ului numită de el “Liquid Funk”, cu o compilație scoasă cu același nume pe label-ul lui Creative Source. Aceasta era caracterizată de influențe din disco si house și utilizarea deasă a vocalurilor. Deși ușor de prins la început, stilul a crescut masiv în popularitate în jurul anilor 2003-2004 și din 2005 a fost stabilit ca unul dintre cele mai bine vândute subgenuri din drum and bass, cu label-uri ca Good Looking Records (deși acest label este încrucișat cu atmospheric drum and bass), Hospital Records, Liquid V, Rubik Records, Fokuz Recordings, State of the Art Recordings și artiști ca High ContrastCalibre, Logistics, London Elektricity, Nu:Tone și Solid State printre principalii susținători.

Liquid funk-ul este foarte similar cu stilurile intelligent drum and bass și atmospheric drum and bass, dar se diferențiază de ele în mod subtil, având influențe mai puternice din partea unor stiluri ca latin, jazz, disco, breakbeat, și funk, în timp ce stilurile intelligent dnb sau atmospheric dnb creează un sunet mai calm și mai sintetic, folosind linii melodice de sintetizator delicate, sunete profunde de bass și o componență samplată ce ține locul unui sunet organic obținut prin folosirea instrumentelor muzicale reale.

Liquid-ul și a continuat creșterea din 2006 în 2009 prin apariția unor artiști ca Eveson, Alix Perez, Zero T, Lenzman și Spectrasoul. Aceștia proveneau în mare parte din Marea Britanie, ca și predecesorii lor. Acești artiști aveau tendința de a se îndepărta de amen-uri de sunetele de 808 și au adus sunete noi în scena dnb.


Pe 1 octombrie 2007 High Contrast a readus liquid funk-ul în prim plan cu albumul sau Tough Guys Don’t Dance, lansând piese ca “If We Ever” (featuring Diane Charlemagne) care a ajuns în topul de single-uri dance al Radio 1 , “Kiss Kiss Bang Bang”, și “Tread Softly”. Acest album a ajuns să aibă succes comercial și în afara limitelor scenei dnb și a devenit unul dintre cele mai ascultate albume de dnb ale anului. De atunci succesul stilului s-a menținut constant, și a fost urmat de izbânde comerciale ale pieselor ca “No Matter What” a lui Mistabishi, de intrare în topuri a albumului More Than Alot al celor de la Chase & Status și de intrarea în topurile de dance a single-urilor Brookes Brothers’ “The Big Blue”, “Get On It” și “Loveline” de Brookes Brothers.

Recomandări pentru iubitorii de liquid funk:

http://www.liquicity.com/

http://spearheadrecords.bigcartel.com/

 

 

Comentarii