Fabio Honario De Jesus a.k.a. DJ Chap si Level 2, pe numele lui Pedro Lima, din São Paulo, formează duo-ul dinamic Alibi și trăiesc visul brazilian. Dacă încă nu ai auzit de ei, oricum o vei face la un moment dat, pentru că sunt peste tot. Așa că înhamă-te cu niște boxe sau o pereche de căsti și pregătește-te să fii uimit. Sau dacă ești puritan, cel puțin intrigat.

În cele mai multe cazuri, atunci când doi producători se asociază, o fac datorită ideilor și viziunii comune asupra procesului artisitc sau măcar a direcției în care vor să o pornească cu creația. În cazul celor doi brazilieni, se poate observa aproape opusul: nu le este teama să jongleze cu stiluri diverse și să estompeze granițele dintre subgenuri, asta chiar în cadrul unui singur album. Atunci când au fost întrebați de către echipa drumandbass.com.br cum pot defini soundul Alibi, având în vedere că acesta pare un pic nehotărât pentru urechile unui necunoscător, aceștia clarifică: “Încercăm să dăm naștere soundului nostru tocmai prin aceste contraste. Țintim spre a ieși din zona de confort, fără să uităm de origini, fie că vorbim de stilul brazilian de a produce, fie de cel individual. Când am început acest proiect, am fost cu adevărat pregătiți să cucerim teritorii noi. Dorim să facem atât piese de zbenguială cât și de ascultat acasă, relaxat pe canapea. […] Alibi a fost creat în ideea de-a realiza ceva diferit de ce făceam de câțiva ani individual. Spre exemplu Silhouette și piese de genul nu au fost concepute ca să rupă mulțimea la petreceri, dar pentru mine, personal, sunt printre cele mai satisfăcătoare și plăcute, datorită noii abordări a sonorității și a arhitecturii pieselor. Ne gândim la toate și ne inspirăm din tot, de la techno până la trap şi 110bpm.”

Cu toate acestea, părerea mea este că cei doi reușesc să conceapă lucruri frumoase și sinergice datorită prieteniei îndelungate care îi leagă: “ Ne-am înteles dintotdeauna super bine, suntem prieteni din 2006, ceea ce ajutat foarte mult. Am avut și câteva lansări împreună, cu ceva timp inainte de Alibi.”

Înainte de Alibi, cei doi artişti au cochetat o perioadă cu liquid-ul si cu un stil fresh, însorit, în general.
Îi regăsim sub forma de duo (“Sky’s The Limit”) dar și individual pe Club Sessions Vol. 4, apărut iniţial pe vinil în septembrie 2011, apoi remasterizat în 2012, alături de monştri precum Calibre, Peshay, Serum sau Paul SG.

Cei doi se aliază în 2012 și cu Andrezz pentru Viva Brazil (Drum & Bass Sessions), scos tot de V Recordings. Tot in 2012, DJ Chap colaborează şi individual cu Andrezz pe partea de liquid pe Inna Streets EP, pe care se asociază şi cu dRamatic & dbAudio.

La sfârsitul lui 2013 apare Club Sessions Vol. 5 cu 30 de piese de la artiști numai unul și unul, printre care aflându-se şi cei doi.

Level 2, ca şi producător a înflăcărat scena braziliană cu amestecul său de beat-uri chill si energice. Piese faine de verificat: “Deeper Love”, “She Goes Away”, “Tone Tone”.

https://soundcloud.com/vrecordings/level-2-tone-tone-viva-brazil

În 2012 lansează primul EP în formula Alibi, Memories în parteneriat cu junglistul londonez Ash-A-Track.

Următoarea lansare cu greutate este în 2015, Silhouettes/Restless, în colaborare cu Proximity Recordings. Cu EP-ul acesta pare că cei doi îşi descoperă direcţia: sound-ul devine mai dens, mai hotărât şi minimalist iar cât despre producţie.. nu trebuie să fii un cunoscător ca să auzi limpezimea sunetelor şi să simţi precizia bass-ului.

Destinul Alibi a luat o turnură definitivă atunci când cei doi l-au tras de mâneca pe Bryan Gee, demizeu al drum and bass-ului brazilian.

Level 2 povesteşte: “Relaţia noastră cu Bryan Gee a început aproximativ prin 2008. Tocmai semnasem primul meu contract cu V Recordings, Chap trecând prin aceeaşi poveste în 2011. Suntem foarte entuziasmaţi pentru această nouă călătorie, iar semnarea cu V este o oportunitate incredibilă. Oricum, V a fost întotdeauna ca o a doua casă pentru noi şi vom continua pe drumul acesta cu material nou.”

Oricât ar fi fost de cunoscuţi individual, pe scena de drum and bass din Brazilia şi nu numai, Alibi a fost un proiect clădit de la 0, fără o anume abordare sau limite prestabilite – nume nou, idei noi. Artiştii susţin că singurul aspect pe care l-au păstrat este modul de-a lucra, muzical vorbind. Aspect care, evident că s-a dezvoltat spre noi culmi, odată cu fiecare stil nou abordat.
“Câteodată petrecem chiar mai mult timp explorând şi descoperind armonii şi sunete noi care să se potrivească cu conceptul piesei la care lucrăm la momentul respectiv. În plus, contrar altor echipe de producători suntem capabili să ne unim forţele pentru o piesă de la început până la sfârşit. Se mai întâmplă uneori ca unul dintre noi să înceapă schiţa unei piese ziua şi celălalt să o definitiveze noaptea şi vice versa.”

Istoria lor la V Recordings stă scrisă (momentan) sub forma a trei EP-uri, Aftermath/Oxygen (2015), The Hornet (2016) şi Trunk/Escape. Ultimul, este proaspăt lansat în martiele lui 2017 şi deşi nici nu a apucat să se răcească ca lumea, a încântat fanbase-ul vechi şi a sedus mulţimi noi.

Aftermath/Oxygen

Alianţa puternică dintre cei doi dă naştere EP-ului de debut de la V, ce stârneşte curiozităţi din prima lună de la lansare. Intervievat de cei de la breakbeat.co.uk, Bryan Gee vorbeşte despre cei doi boboci, proaspeţi membrii ai familiei V: “Sunt foarte încăntat că am bătut palma cu Alibi. Am lucrat cu băieţii ăştia de la începuturile lor, iar Alibi reprezintă expresia procesului lor de maturizare muzicală. Orice stil ar aborda băieţii ăştia, tot reuşesc să păstreze funk-ul, soul-ul şi groove-ul care mă încântă întotdeauna. Am simţit mereu că cei doi, în parteneriat, vor oferi muzicii mult mai multe decât ar face-o individual. Şi, pe bună dreptate, se pare! Am văzut în ei producători pricepuţi. În viitor, lumea îi va privi în acelaşi mod cum îi priveşte acum pe tipi ca Roni, Die, Krust, Marky, Total Science şi aşa mai departe. Aşadar, faptul că am ocazia să lucrez cu ei la proiectul ăsta, îmi creşte şi mai mult entuziasmul în ceea ce-i priveste. […] Noul single s-a bucurat deja de o reacţie pozitivă majoră. Mă contactează din ce în ce mai des DJ şi producători, ce doresc să afle mai multe despre ei. Am primit feedback pozitiv nu numai de la aceştia, ci şi din partea publicului, de fiecare dată când le integrez piesele în set-urile mele,”

După acest moment, Alibi lucrează exclusiv pentru V Recordings.

The Hornet 

EP-ul debutează cu soundul deep, armonios, minimalist dar totuşi în forţă al piesei “Last Call”, urmată de “Hideaway” preferata celor doi şi piesa care a înnebunit petrecăreţii de peste tot. În continuare, “The Hornet” demonstrează cel mai bine cum acest EP sfidează graniţele subgenurilor, desfătându-ne cu ritmuri experimentale de halfstep. N-ai cum să-i rezişti. În încheiere, “Fire” atinge toate notele corecte, completata fiind de talentele vocale ale solistei şi compozitoarei Charli Brix.

 

Am tot vorbit de “stilul brazilian de produs” pentru că, după câte se pare, este cunoscut faptul că, acolo, între soare, mare si carnavale pline de viaţă, s-a sudat o comunitate aparte de producători, ce reuşeşte să dea naştere unei nuanţe diferite de drum and bass. Ca dovadă, în 2016, cei de la Hospital Records au dedicat un capitol din seria “Future Sound Of” scenei braziliene. Pentru The Future Sound of Brazil au fost selectionaţi producători deosebiţi, precum Urbandawn, Bungle, Nitri, S.P.Y. şi desigur, Alibi, cu piesa “Drop Dead”, un featuring cu Unreal si Dogface.

Trunk/No Escape

Este cea mai recentă lansare direct de pe Planet V, de data asta şi pe 12’’. Alibi îşi etalează din nou versatilitatea. Ambele piese trimit spre soundul timpuriu al Virus, garnisite cu niste V funk şi definitivate de deepereală şi mai ales, de precizia productiei. Îmbinând fără probleme hardul și softul, reuşesc să sculpteze un sunet unic şi personal, ce pare că se îmbunătăţeşte cu fiecare lansare. Pentru “Trunk” l-au recrutat pe MC Coppa pentru artileria grea în materie de versuri, iar pentru “No Escape” pe conaţionalul şi bunul lor tovarăş, Nitri.

Combinaţia Level 2/DJ Chap se dovedeşte a fi un parteneriat D&B de succes, reuşind să iasă din anonimat prin versatilitate şi atenţie la detalii. Cei doi se bucură de sprijin din partea zeilor, cum ar fi bossul de la V, Bryan Gee, Andy C, DJ Marky, DJ Hype, Calibre, Break și multi alti.

In 2016 duo-ul a fost prezent la festivalul Sun and Bass iar set-ul lor a fost acompaniat de MC GQ. Iată întregul mix:

https://soundcloud.com/officialalibi/alibisunandbass2016

Tot in 2016, mai exact pe 26 septembrie aceștia au încântat timișorenii și nu numai, ca invitații celor de la Freenetik Kru si Diggin’ Radio.

Pace și călătorie muzicală placută :D

ALIBI

FACEBOOK | SOUNDCLOUD

Comentarii