Hangout Music este un nume cunoscut de toţi iubitorii de drum and bass din România, însă nu multă lume a auzit povestea din spatele acestui label. Aşadar, ne-am hotărât să îl contactăm pe Brusten, unul dintre reprezentanţii principali ai muzicii dnb din ţară, pentru a afla mai multe informaţii cu privire la istoria Hangout-ului :)
Ce ne poţi spune despre povestea formării Hangout Music?
Salutare DnB.ro şi dragi cititori!
Iniţial Hangout Music a însemnat Andrei Călin (Slimy) şi Alex (Bugiu), membru pe care nu toată lumea îl ştie; ei doi au pus bazele acestui label în urmă cu fix 3 ani de zile. Ideea a pornit de pe canapeaua din sufragerie unde obişnuiam să ne adunăm pentru a asculta muzică şi a ne face planuri de viitor alături de apropiaţi, din locul de unde am început şiprimele ediţii de live streaming. Am vrut să putem aduce artişti care ne plăceau şi nu am avut sansă să-i vedem în România sau pe la vecini, să promovăm producători care erau maipuţin cunoscuţi dar care promiteau multe şi să definim un sound la care încă lucram şi pe care nu l-am găsit la noi. Nu am vrut neapărat să înbunătăţim ce era deja pe piaţă ci maimult să creăm un punct de vedere diferit; de aceea moto-ul nostru încă de la început a fost “Inspire. Educate. Entertain”. Am profitat de oportunitatea de a fi primii care pornesc pe drumul acesta şi care investesc timp, pasiune şi resurse pentru a crea o mişcare nouă şi diferită, dar în acelaşi timp ne-am dorit încă de la început să reuşim să închegăm maibine elementele deja existente la noi (promoteri, artişti, comunitate).
După aproape un an de activitate, m-am alăturat şi eu oficial echipei HM (deoarece neoficial eram prezent mereu), în poziţia de Artist Relation. Rolul meu era şi este să cautartişti cu un sound apropiat labelului.
De menţionat aici este că Hangout Music are şi o subdivizie de care mă ocup în totalitate şi anume The Grey Division, orientată pe o direcţie ceva mai deep şi experimentală. La Grey Division, am lansat deja o compilaţie cu 11 artişti în totalitate străini, o casetă şi acum un vinyl de care suntem tare mândri!
Cum s-au adunat membrii echipei?
Eu, Andrei şi Alex, ne ştiam de mici, fiind din acelaşi cartier. Pasiunea noastră pentru muzica DnB a început încă de prin 2002 (cred). Eram prin skate park şi Bart tot menţiona de Bad Company şi de ce sound diferit au. Sincer să vă spun habar nu aveam la ce să ne aşteptăm sau ce inseamna drum and bass; îl rugasem să îmi dea şi mie un CD să văd despre ce evorba… După ce am ascultat prima oară DnB am fost prins şi de atunci am dorit să explorăm cât mai mult această mişcare, mergând la petreceri şi căutând muzică.
Al patrulea membru, este Mircea aka Tremour; Noi ne ştim prin Florin Bordei de la Basswise Crew.
Un mic episod de istorie – Florin este cel cu care am început MuzikRadioShow (emisiunea săptămânală dedicată culturii bass.). După ce el a trebuit să părăsească ţara pentru studii, mi-a spus că Mircea ar fi cel mai potrivit pentru această emisiune. După ce am încheiat afacerile la radio, l-am adus şi pe Mircea în label. Cam asta ar fi.
Ce fel de vibe există în Hangout crew?
Este un vibe prietenesc, relaxat… Încercăm să menţinem aşa şi să nu forţăm lucrurile. Preferăm să vină natural.
Ce v-a inspirat să alegeţi numele?
Povestea asta este puţin mai complexă, ideea de baza a plecat de la faptul că petreceam mult timp cu prietenii la ieşeli sau gathering-uri şi cred că a fost cumva natural să folosim“hangout” ca şi nume, dar numele s-a definitivat în momentul în care am căutat pe internet modalităţi de a face live streaming şi am dat peste “Google Hangouts”. Făcând deja ce presupune un “hangout”, când am văzut cuvântul scris şi l-am asociat cu muzica am ştiut pe loc ce nume vom da label-ului. Aşadar totul se învârte în jurul prietenilor şi al muzicii, 2 elemente ce au fost unite în numirea identităţii noastre.
Cum a fost să aveţi propria scenă la Airfield Festival?
Surprizele de genul ăsta au început pentru noi anul trecut când am fost super încântaţi să vedem pe mail în inbox o invitaţie oficială de a participa la conferinţele de presă şisesiunile de meet & greet la Outlook Festival, în urma activităţii noastre şi a sugestiilor făcute de către fani. Anul acesta am fost şi mai plăcut impresionaţi când am fostabordaţi pentru a organiza scena drum & bass la Airfield pentru că puteam să fim o parte activă, nu doar observatori, la festival. A fost un moment frumos pentru că tot vorbeam cu oameni de la Sibiu care încercaseră în anul precedent să participe la eveniment cu seturi D&B dar au fost respinşi deoarece festivalul încă nu-şi deschisese această direcţie. Văzândcă este o deschidere nouă şi ni s-a acordat o şansă, am încercat să alcătuim un lineup cât mai bun pentru festival astfel încât şi dacă veneau oameni necunoscători să fie corectiniţiaţi în acest gen muzical, dar în acelaşi timp să existe şi muzică pentru cei care erau deja obişnuiţi cu sound-ul şi căutau ceva mai mult. Din păcate au fost câteva elementecare nu au ţinut de noi şi fiind primul an în care festivalul a avut deschidere către DnB, dar şi prima colaborare cu organizatorii am decis să facem câteva compromisuri lafaţa locului odată ce am fost puşi în temă cu situaţia de acolo. Chiar dacă nu a arătat grandios acest experiment, noi ne-am simţit bine şi considerăm că ne-am făcut treaba, cât aţinut de noi, faţă de public. Nu am fost fiţoşi să refuzăm condiţiile de la faţa locului, ci ne-am gândit că oricum facem asta ca să ne simţim bine, să educăm şi să inspirămoamenii. Pe această cale dorim să le mulţumim şi artiştilor care au răspuns pozitiv la invitaţia noastră şi alături de care ne-am simţit bine şi am petrecut timp de 4 zile.
Se aude ceva de noi evenimente din partea Hangout Music?
Da. O să avem programat un turneu de promovare a vinilului lui DYL, pe care o să îl lansăm în septembrie – Tot în septembrie, cu ocazia acestei lansări, vom face un stream cu caracter privat. Din octombrie vom merge cu el prin ţară. Momentan am vorbit cu băieţii de la Deva, Timişoara şi Cluj. Suntem deschişi şi către alte oraşe atât timp cât va existainteres.
Ce crezi despre evoluţia muzicii drum & bass în România?
Există destui oameni care fac treabă bună pentru această scenă, nu vreau să uit pe cineva, astfel nu voi da nume; În continuare este nevoie urgentă de producători mai mulţi, care săîşi găsească soundul lor şi să fie chemaţi pe la petreceri pentru calitatea muzicii pe care o scot. Din fericire există câţiva producători extrem de talentaţi faţă de care am totrespectul. Trebuie mai multă înţelegere între principalii promoteri şi pus la punct un calendar gândit astfel încât evenimentele să nu interfereze – COMUNICARE. Cred că există loc sub soare pentru toţi atât timp cât ne vedem de treaba noastră.
Ca o concluzie la tot ce am spus mai sus…. cred că se poate muuuult mai bine.
Brusten, a fost o adevărată plăcere să stăm de vorbă cu tine şi sperăm să auzim în continuare numai poveşti frumoase din partea echipei!